Szabályzat!
1. Ez egy játék. Ne vedd személyes dolognak, de a megfelelő komolyságot azért elvárjuk mit több megköveteljük (Felelős/Felelőtlen döntések meghozatala esetén).
2. Ha jelentkezel egy "MTWM"-be aminek a rövidítése aszt jelenti hogy Medieval Total War 2 Multiplayer Mod!
Ezeket kérlek olvasd el!
Ha választottál egy népet az adott "MTWM"-be akkor kérlek fogad el és később ne reklamálj hogy nem eszt akartad választani stb.....
Általában mikor egy új "MTWM"-et indítunk akkor mindenki aki jelentkezett az adott "MTWM"-be akkor 13-15 ember ki sorsolunk akik kapnak egy "népet" amivel játszaniuk "kel", a népet amit kapott az adott játékos lehetősége van elcserélni egy másik játékossal, CSAK EGYSZERI LEHETŐSÉG! Mármint (pl:valaki elcseréli a Franciákat az Angolokra akkor nincs lehetősége tovább cserélni egy másik népre!) Úgy nevezett "körcsere"!!!!!!
Próbáljatok meg úgy cserélgetni hogy olyan néppel legyetek amikkel később nem lesz gondotok! Eszt azért írom le mert nem szeretnék semmilyen féle reklamációt hallani!
Ha a játékba beszálltál, nem illik menet közben kiszállni (pusztán kedvtelenségből, vagy hanyagságból - Ezek után ne csodálkozz, ha más "MTWM"-kbe meg sem hívnak, illetőleg elutasítják a jelentkezésed) - kivéve, ha nyomós indokod van rá (pl. Technikai okok, utazás, stb.) - Erről bővebben a 7-es pontban.
3. Az "MTWM"-kben egy uralkodó vagy, aki szerepet játszik és alakít egy játékban. Ennek megfelelően viselkedj. De a személyes indulatok és indíttatású megnyilvánulásokat minden szinten KERÜLD EL! (pl. Nem politikai indíttatású támadás, ill. egyéb megtorló akció, ami a játékos személyére ellen irányul, akár a topikban, akár a játékban)! Ilyen esetben az "MTWM" házigazdái és moderátoraink azonnal szankcionálhatják a kihágásod (és hozzászólásod törlik). Játékos társaidat méltó megszólítással illesd(légy szíves így érdekesebb a játék!)
4. Az adott "MTWM"-ben, a helyi szabályzatot el kell fogadnod, amit a helyi házigazda határoz meg a játékosok számára (ezen a szabályzaton felül). Az egyedi szabályokat kötelező az 1. HSZ-ben(hozzá szólásban) közzétennie a házigazdának (de utólagos módosítás, csak minden játékos beleegyezésével lehetséges).
5. Ha megcsináltad a körödet, az utánad következő játékost értesítsd Privát Üzenetben, ha probléma lesz, később ezt igazolnod kell. Ezáltal elkerüljük, hogy napokat álljunk feleslegesen. A mentések topikba mindenesetre kötelező felrakni a mentés linkjét akkor is ha valamilyen módon tovább lett már küldve, mert ha az adott személy nem tud kört készíteni akkor ez így lehetetlenné teszi a körpörgetést (ha nem így teszel, és emiatt nem tudunk pörgetni, a házigazda szankcionálni fogja)!
6. A továbbadott mentés mindig tartalmazza az "MTWM" nevét,számát, az aktuális körszámot és a soron következő frakció nevét(/rövidítését)!
7. Ha valaki kiszáll egy "MTWM"-ből (pl. időhiányra vagy érdektelenségre hivatkozva), minimum 30 napig nem szállhat be, (vagy indíthat) másik "MTWM"-t.
Ha gondoskodik az utódjáról, akkor ez 20 napra csökken - (illetőleg kivételesen indokolt esetben 10 napot meg lehet szavazni a játékosnak, de ekkor a házigazdák jóváhagyását is meg kel kérni!).
8. A kör elkészítésében általában 48 óra áll rendelkezésedre "MTWM"-től függ, de + 24 óra haladék lehetséges; kizárólagos kérésre, - ha semmiféle jelzést nem adsz 2 nap után, akkor pörgetik a köröd. (A helyettesnek csak a 48+24 órán belül van jogosultsága helyettesíteni az adott játékost. Tehát nem lehet a 49 órában előállni a helyettesítés igényével.)
Kizárólag házigazdai engedéllyel, rendkívüli esetben (de csak szervezett helyettesítéssel) lehet hiányozni egy "MTWM"-ből. Hosszabb hiányzás esetén csak külsős ember helyettesíthet – hogy ne irányítson 1 személy hosszabb ideig 2 frakciót egy játékban.
FONTOS! Aki helyettesítést kér, annak mindenről gondoskodnia kell, a házigazdák nem kötelesek informálni a diplomáciáról a helyettest!
9. Az adott "MTWM"-ből az első kör végéig lehet kiszállni semmilyen büntetés nélkül, ez esetben semmiféle büntetés nem jár a játékosnak.
10. Ha elindult egy új "MTWM" és már elindult az első kör (lépett az első játékos) akkor már TILOS a népeket cserélgetni (kivételesen és erősen indokolt esetben, minden játékos beleegyezésével és a házigazda jóváhagyásával azonban lehetséges). Adott "MTWM"-n belül új népet vezetni miután az eredeti népünk elveszett NEM LEHETSÉGES!
11. Ha valaki 3 körön keresztül, csak helyettesítés útján irányítja a frakcióját, és hatályos időn belül nem tudja megoldani a problémáját, akkor a játékosnak le kell mondania az általa "irányított" népet, ami aztán meghirdetésre kerül. Egy népet 3 egymásutáni körig lehet helyettesíteni. Ha egy trónról megbizonyosodik hogy kiürült (megüresedik, pl. eltűnik a gazdája, eltűntnek nyilvánítható aki 2 hétig nem ad életjelet magáról a fórumon) akkor a trónt üresnek nyilvánítható! Addig amíg nem találnak neki gazdát pörgetik a körüket, addig TILOS meg támadni, bármilyen diplomáciával kapcsolatos dolgot Tilos!
12. Az "MTWM" házigazdák feladatairól:
A játék házigazdái, felelősek a jó hangulat és kellemes környezet, valamint a szabályok betartásáért, betartatásáért. Minden "MTWM"-ben 2 házigazdának kell lennie akik, felügyelik a fentiek betartását. Kötelességük a topik 1. hozzászólásában vezetnie a következőket:
- Ki melyik népet irányítja,
- Helyetteseket,
- Felelősek a játék folyamatosságáért,
- jelenteni minden olyan hozzászólást, amely nem az adott topikba való (Tehát a mentés topikokba csak az ezzel kapcsolatos dolgok kerülhetnek, a diplomácia topikba szintúgy). Ami nem oda kapcsolódik, azt jelentenie kell. (Tehát nincs egymás szapulása, sem új szabályok kitalálása ezeken a helyeken),
- A házigazdák a játékosok közösségének felelnek és az ADMINOKNAK
- Bármelyik játékos kezdeményezhet házigazda cserét mindenféle következmény nélkül! Ebben az esetben mindenkinek kötelező szavaznia, hogy támogatja-e vagy sem a házigazdát. Ha a játékosok többsége úgy dönt, hogy távoznia kell a házigazdának akkor neki át kell adnia az ""MTWM"admin- jelszót az éppen felelős "MTWM" Koordinátornak (vagy az oldal Adminjának). A választás után természetesen az Admin feladata eljuttatni a jelszót az új házigazdának!
- A házigazdáknak minden hónap végén kötelességük rövid jelentést tenni a Fő ADMINAK kizárólag e-mail formájában! A jelentésnek az alábbi információkat kel tartalmaznia:
a) Az "MTWM" játékos lista változása (ki lépett ki és miért, ki lépett be),
b) Az "MTWM" szabad helyeinek listájáról,
c) Az "MTWM" játékosok elért eredményei (kinek mit kell neki könyvelni)
d) Egyéb megjegyzések (Tudja-e tartani a házigazdai pozícióját, van-e probléma, stb.)
A jelentés elmulasztása esetén először felszólítással – majd pozíciójának végleges megvonásával szankcionálható.
A házigazdák minden sikeresen zárt hónap után kapnak egy kitüntetést az "MTWM" játékoslistán.
13. - A városcserék szabályairól: a városcsere során, a városba ingyen - a géptől - kapott egységek közül, mindössze egyet tarthatnak meg a játékosok a kapott város biztosítására (a többit fel kell oszlatni), és azzal az 1db meghagyott egységgel nem léphetnek semmilyen akcióba abban a körben, melyben megkapták (a városban kell maradnia).
A várost, így valóban csak hosszútávra érdemes elcserélni. Ha a fenti szabály megszegése bizonyosodik meg valakiről - úgy az "MTWM" házigazda, akár az adott "MTWM"-ből való kizárással is büntetheti a játékost. 14. "MTWM" bárki nyithat, de csak a megfelelő készültség (létszám, házigazdák, stb.) mellett, és az "MTWM" Koordinátor valamint az Adminok egyértelmű belegyezésével lehet (erről valamilyen email formában tájékoztatni kell őket). Ha sok "MTWM" szabad hely van, a felelősök el fogják utasítani a kérésedet. 15. Szünetelő "MTWM"-kben TILOS továbbadni a kört. Ha valaki így tesz a házigazdák és a közösség bírálja el, a házigazda pedig szankcionálja (akár kizárással is).
Kérném a szabályzatot be tartani!